|
Twitter
|
Facebook
|
Google+
|
VKontakte
|
LinkedIn
|
Viadeo
|
English
|
Français
|
Español
|
العربية
|
 
International Journal of Innovation and Applied Studies
ISSN: 2028-9324     CODEN: IJIABO     OCLC Number: 828807274     ZDB-ID: 2703985-7
 
 
Tuesday 17 September 2019

About IJIAS

News

Submission

Downloads

Archives

Custom Search

Contact

Connect with IJIAS

  Now IJIAS is indexed in EBSCO, ResearchGate, ProQuest, Chemical Abstracts Service, Index Copernicus, IET Inspec Direct, Ulrichs Web, Google Scholar, CAS Abstracts, J-Gate, UDL Library, CiteSeerX, WorldCat, Scirus, Research Bible and getCited, etc.  
 
 
 

Contribution à la résolution des problèmes causés par tephrosia vogelii dans la plantation pharmakina de muzinzi dans le territoire de walungu, groupement de mulamba au Sud-Kivu


Volume 19, Issue 3, February 2017, Pages 593–605

 Contribution à la résolution des problèmes causés par tephrosia vogelii dans la plantation pharmakina de muzinzi dans le territoire de walungu, groupement de mulamba au Sud-Kivu

Proust Rugendabanga Kachulire1, Robert Bisoma2, and Mendje Mukunda Samuel3

1 Département d'Agronomie, Faculté des Sciences, Université Libre de Grands Lacs, RD Congo
2 Département d'Agronomie, Faculté des Sciences, Université Libre de Grands Lacs, RD Congo
3 Département d'Agronomie, Faculté des Sciences, Université Libre de Grands Lacs, RD Congo

Original language: French

Received 31 July 2016

Copyright © 2017 ISSR Journals. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Abstract


La légumineuse fixe une certaine quantité d’azote dans l’atmosphère. Se basant sur l’effet de fixation symbiotique de l’azote par les différentes légumineuses dans le système de culture. Cas de Thephrosia vogelii et le sesbania macrantha dans une culture en association avec le quinquina, il s’est avéré que l’association du sesbania parait plus rentable économiquement et écologiquement par rapport au tephrosia et constitue une forte barrière a la contamination du quinquina vis-à-vis du champignon parasite, ce qui n’en est pas le cas pour le tephrosia.

Author Keywords: résolution des problèmes, tephrosia vogelii, plantation pharmakina, muzinzi, walungu, mulamba, Sud-Kivu.


How to Cite this Article


Proust Rugendabanga Kachulire, Robert Bisoma, and Mendje Mukunda Samuel, “Contribution à la résolution des problèmes causés par tephrosia vogelii dans la plantation pharmakina de muzinzi dans le territoire de walungu, groupement de mulamba au Sud-Kivu,” International Journal of Innovation and Applied Studies, vol. 19, no. 3, pp. 593–605, February 2017.