|
Twitter
|
Facebook
|
Google+
|
VKontakte
|
LinkedIn
|
Viadeo
|
English
|
Français
|
Español
|
العربية
|
 
International Journal of Innovation and Applied Studies
ISSN: 2028-9324     CODEN: IJIABO     OCLC Number: 828807274     ZDB-ID: 2703985-7
 
 
Wednesday 26 September 2018

About IJIAS

News

Submission

Downloads

Archives

Custom Search

Contact

Connect with IJIAS

  Now IJIAS is indexed in EBSCO, ResearchGate, ProQuest, Chemical Abstracts Service, Index Copernicus, IET Inspec Direct, Ulrichs Web, Google Scholar, CAS Abstracts, J-Gate, UDL Library, CiteSeerX, WorldCat, Scirus, Research Bible and getCited, etc.  
 
 
 

Strengthen health zones leader teams’ supervision: A case of Haut-Uélé province in Democratic Republic of Congo


[ Renforcer la supervision des équipes cadres des zones de santé: Cas de la province du Haut-Uélé en République Démocratique du Congo ]

Volume 17, Issue 1, July 2016, Pages 129–135

 Strengthen health zones leader teams’ supervision:  A case of Haut-Uélé province in Democratic Republic of Congo

Hermès Karemere1

1 Ecole Régionale de Santé Publique, Université Catholique de Bukavu, RD Congo

Original language: French

Received 3 May 2016

Copyright © 2016 ISSR Journals. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

Abstract


Introduction: This study analyzes supervisions in 8 health zones in Haut-U

Author Keywords: Supervision, Health zone leader team, Health Provincial Division, Haut-U.


Abstract: (french)


Introduction: La présente étude analyse les supervisions dans 8 zones de santé du Haut-Uélé, au Nord-Est de la République démocratique du Congo. L’étude vise à proposer des principes devant guider la supervision des équipes cadres des zones de santé (ECZS). Méthodologie: l’étude est descriptive et analyse 22 supervisions effectuées par des membres de l’équipe de la division provinciale de la santé (DPS) du Haut-Uélé entre juillet et décembre 2007, dans les zones de santé (ZS) de Pawa, Wamba, Isiro, Dungu, Rungu, Niangara, Boma-Mangbetu et Doruma. Résultats et discussion: Les ZS plus proches de la DPS ne sont pas toujours les mieux supervisées. Le profil des superviseurs est inadéquat pour certains thèmes de supervision. La concordance entre observations et recommandations n’est pas formelle. Les informations dans le rapport ne sont pas complètes. Quelques principes découlent de l’étude, proposés pour organiser la supervision des ECZS. Conclusion: Le mérite de l’étude est de démontrer que la supervision du niveau intermédiaire peut être profondément évaluée avant d’être renforcée afin d’améliorer l’encadrement des ECZS et in fine la qualité des soins au profit de la population.

Author Keywords: Supervision, équipe cadre de zone de santé, division provinciale de la santé, Haut-Uélé, République Démocratique du Congo.


How to Cite this Article


Hermès Karemere, “Strengthen health zones leader teams’ supervision: A case of Haut-Uélé province in Democratic Republic of Congo,” International Journal of Innovation and Applied Studies, vol. 17, no. 1, pp. 129–135, July 2016.